Οι συγχωνεύσεις γίνονται με βάση τα στοιχεία του σχολικού δυναμικού και όχι γιατί δεν γίνονται προσλήψεις εκπαιδευτικών, ανέφερε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, που αφορούσε συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω της πανδημίας. ‘Αλλωστε, συμπλήρωσε η ίδια, πέρυσι προσελήφθησαν 4.500 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και φέτος σχεδόν 12.000 εκπαιδευτικοί.

Η υφυπουργός τόνισε πως τηρούνται όλες οι αυστηρές προδιαγραφές του σχολικού πληθυσμού ανά τάξη που προβλέπει ο νόμος, και «ο μέσος όρος μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε σχέση με τον μέσο όρο των περισσότερων κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος είναι 19,94 μαθητές και μαθήτριες ανά τμήμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 17,41 στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και σ’ αυτά δεν γίνεται συμψηφισμός ακριτικών, ορεινών, νησιωτικών περιοχών με τα μεγάλα αστικά κέντρα. ‘Αρα, οι αριθμοί αποδίδουν την πραγματικότητα».

Ειδικά για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, που αφορούσαν το 5ο και 6ο λύκειο Αιγάλεω, το 4ο γυμνάσιο Αιγάλεω, το 3ο γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας και το γυμνάσιο του Περιστερίου, υπογράμμισε πως αυτές έγιναν με βάση τα στοιχεία που αντλήθηκαν από το πληροφοριακό σύστημα Myschool στο πλαίσιο της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού και σύμφωνα πάντα με την ισχύουσα νομοθεσία για τον αριθμό των μαθητών στα σχολικά τμήματα.

Για την αντιμετώπιση της διάδοσης της πανδημίας, σημείωσε πως όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες είναι τα συχνά αυτοδιαγνωστικά τεστ, η χρήση της μάσκας και ο έλεγχος για συμπτώματα που έχουμε υιοθετήσει και εμείς στην χώρα, ενώ η λιγότερο αποδοτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών. Πρόσθεσε δε, πως μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, στα οποία κάνει αναφορά και ο ECDC, υπολόγισαν ότι για να επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες μέσω μείωσης της πυκνότητας, θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν σε τρία τμήματα, να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις μέρες στο σχολείο εναλλάξ, ενώ με το καθολικό τεστ (όπως είναι η πρακτική στη χώρα μας, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και εμείς έχουμε υιοθετήσει) επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου, υπογράμμισε η υφυπουργός, έχουμε 3.000 λιγότερα κρούσματα σε παιδιά 4 έως 18 ετών και ειδικά έχουν μειωθεί δραστικά τα κρούσματα στις ηλικίες 15 έως 18 ετών, που είναι δυόμισι φορές λιγότερα κρούσματα τον Σεπτέμβριο σε αυτές τις ηλικίες και αυτό οφείλεται στον εμβολιασμό, αλλά και στην πιστή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Σχετικά με τον εμβολιασμό των μαθητών και μαθητριών από 12 ετών και άνω, η υφυπουργός ανέφερε πως «ήδη στους μαθητές και μαθήτριες με μία δόση κλεισμένου ραντεβού, φτάνουμε στο 35% για τις ηλικίες 15-18 ετών και στο 17% για τις ηλικίες 12-14 ετών.

Ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25, Κρίτων Αρσένης, αναπτύσσοντας την ερώτησή του, χαρακτήρισε αδιανόητο εν μέσω πανδημίας να γίνονται συνενώσεις σχολικών τμημάτων αντί για το αντίθετο. Ανέφερε πως όταν κατέθεσε την ερώτηση, τα τμήματα που είχαν συνενωθεί ήταν 13 στην Δυτική Αττική και σήμερα είναι πάνω από 28, καθώς μετά τα σχολεία σε Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα, Περιστέρι, η κυβέρνηση πρόσθεσε και σχολεία στο Χαϊδάρι.

Ο βουλευτής εκτίμησε πως σε πανελλήνιο επίπεδο, ο αριθμός αυτός μπορεί να φτάνει και τα 1.000 σχολεία σε όλη την Ελλάδα. «Την ώρα που συζητάμε για τάξεις των δεκαπέντε μαθητών, εσείς, εν μέσω του τέταρτου κύματος, αυξάνετε τα σχολεία και τα κάνετε σχεδόν τριάντα μαθητών! Έτσι προστατεύετε την υγεία των μαθητών! Ο ΠΟΥ για τα σχολεία συστήνει ένα μέτρο απόσταση για κάθε μαθητή εκατέρωθεν» ανέφερε ο κ. Αρσένης και θεώρησε «κεντρική επιλογή της κυβέρνησης» τις «τάξεις των 27 και 28 ατόμων».

Πηγή: sofokleousin.gr