Η οργάνωση της ενημερωτικής εκστρατείας των αποδήμων Ελλήνων για το δικαίωμά τους να ψηφίσουν στον τόπο κατοικίας τους, έγινε με πλήρη σεβασμό στη νομιμότητα, με ανοικτή πρόσκληση ενδιαφέροντος και επιλέχθηκε η μειοδότρια εταιρεία, τόνισε ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρας Τζάκρη.

Ο υπουργός Εσωτερικών απέρριψε τις επικρίσεις περί σκανδαλώδους απευθείας ανάθεσης της εκστρατείας ενημέρωσης των αποδήμων εξηγώντας ότι «ο τρόπος αυτής της οργάνωσης δεν είναι ζήτημα γνώμης ούτε ευχέρειας του εκάστοτε υπουργού», αλλά προβλέπεται στο νόμο 4648 /2019 -τον οποίο έχουν ψηφίσει και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ- και ο οποίος παραπέμπει στο άρθρο 130 του ΠΔ 26/2012 που ορίζει πως η διενέργεια κάθε εργασίας ή δαπάνης που αφορά τη διεξαγωγή εκλογών -και σε αυτές περιλαμβάνεται και η ενημέρωσης των εκλογέων- γίνεται με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των περί δημοσίων λογιστικών και περί προμηθειών».

«Εάν και μου δίδεται η δυνατότητα να κάνω απευθείας ανάθεση», τόνισε ο υπουργός, ήρθε «η υπηρεσία του υπουργείου -όχι εγώ- και ανάρτησε στις 14/12 προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Δημοσιεύθηκαν στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων και παράλληλα ανακοινώθηκαν στις ιστοσελίδες του υπουργείου Εσωτερικών αλλά και του ΕΔΕΑ. Μετά από τις αναρτήσεις των δύο αυτών προσκλήσεων (η μία, αφορούσε ένα έργο 2.700.000 ευρώ, που δεν είναι η αμοιβή της εταιρείας αλλά το σύνολο της δαπάνης η οποίο θα γίνει στα μέσα ενημέρωσης και η δεύτερη για ένα υποέργο ύψους 300.000 ευρώ για τη δημιουργία του ενημερωτικού υλικού) ο κ. Βορίδης είπε πως «εμφανίσθηκαν οι εταιρείες. Συγκροτήθηκε επιτροπή αξιολόγησης των προσφορών μόνο από υπηρεσιακούς παράγοντες -κανένας άλλος- και η οποία μάλιστα δημοσιεύθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και έχει ΑΔΑ. Άνοιξε η επιτροπή τις προσφορές, έκανε τον ο έλεγχο της καθεμιάς τεχνικής προσφοράς και τελικά κατοχυρώθηκε στη μειοδότρια εταιρεία που είχε κάνει την καλύτερη προσφορά».

Ο Μ. Βορίδης απέρριψε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία μιας διακομματικής επιτροπής σχετικά με την ανάθεση της εκστρατείας ενημέρωσης των απόδημων λέγοντας: «Τι να αποφασίσουμε; Θα μαζευτούν τα κόμματα για να αποφασίσουμε πού θα δοθεί το έργο; Είστε με τα καλά σας; Τι έχετε πάθει; Τι σας συμβαίνει; Δεν έχετε τίποτα να πείτε και λέτε αυτά τα πράγματα;».

Ο υπουργός, υπογράμμισε πως η απόφαση ανάθεσης δεν υπογράφηκε από τον ίδιο αλλά από την υπηρεσιακή γραμματέα του υπουργείου και ζήτησε -επειδή την όλη διαδικασία την έχουν κάνει υπηρεσιακοί παράγοντες- να είναι όλοι πιο προσεκτικοί στις μομφές που αποδίδουν καθώς «οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν όρεξη να ακούνε ότι κάνουν δουλίτσες και σκάνδαλα, την ώρα που εφαρμόζουν τον νόμο και μπορούν να προσφύγουν για την προστασία τους στη δικαιοσύνη».

Ο υπουργός Εσωτερικών ανέφερε πως «εγώ τη μειοδότρια εταιρεία, ούτε τη γνωρίζω ούτε και την έχω συναντήσει, παρά μόνο μετά και στο πλαίσιο μιας παρουσιάσεως της εργασίας την οποία κάνουμε και την οποία θα δείτε και εσείς» καθώς όπως είπε «η εταιρεία θα έρθει στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή όπου θα παρουσιάσει μέσα από μία πολύ ανοιχτή και καθαρή διαδικασία τη μεθοδολογία αλλά και την κατανομή της καμπάνιας».

Εγώ, τόνισε ο κ. Βορίδης, «δεν ασχολούμαι με εταιρείες. Έγινε μια πρόσκληση ενδιαφέροντος, όποιοι ήθελαν έρχονταν. Άμα ήρθαν αυτοί, έμειναν αυτοί, δεν έχω άλλη λύση σε αυτό. Αν είχατε εσείς καμιά καλύτερη ιδέα, ας παίρνατε τηλέφωνο να συμμετέχουν και άλλοι στο διαγωνισμό, τους φίλους σας που τους ξέρετε. Επειδή εγώ δεν τους ξέρω ούτε αυτούς ούτε τους άλλους, δεν ασχολούμαι κιόλας». Εσείς όμως, συνέχισε ο υπουργός, «στον ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται πως έχετε άλλες αντιλήψεις, αν κρίνω και από την τελευταία προκαταρκτική, γιατί κάποιοι μιλάνε με κάποιους. Εσείς έχετε ενδιαφέρον για τα media. Εγώ δεν έχω».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρα Τζάκρη αντέτεινε ότι τον Μάιο του 2019 η τότε κυβέρνηση ανέθεσε κατανομή δαπάνης 1.300.000 ευρώ σε πολυεθνικό κολοσσό για να κατανείμει τα κονδύλια της προεκλογικής καμπάνιας των ευρωεκλογών, των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών και μάλιστα και της πρώτης και της δεύτερης Κυριακής. «Εσείς», συνέχισε η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, «έρχεστε τρία χρόνια πριν από τις εκλογές και κάνετε απευθείας ανάθεση ύψους 3.000.000 ευρώ σε μια εταιρεία εγχώρια, με ανύπαρκτη παγκόσμια εμπειρία και η οποία έχει σχέση με το Μαξίμου και το Γραφείο του Πρωθυπουργού, η οποία είχε σχέση και με την προεκλογική εκστρατεία της Νέας Δημοκρατίας και με την καμπάνια “Μένουμε όρθιοι Ι” αλλά και με την αποτυχημένη καμπάνια του υπουργείου Τουρισμού».

Η βουλευτής μίλησε για μια «δεύτερη λίστα Πέτσα» και ότι από τον «εθνικό εργολάβο έχουμε φτάσει στην εθνική μας διαφημιστική εταιρεία» και πρόσθεσε: «Δεν κάνετε καμπάνια εκστρατείας αλλά ουσιαστικά εξάγετε μοντέλο καθεστωτικής στρατολόγησης μέσων μαζικής ενημέρωσης μέσω του δημοσίου χρήματος». «Εμείς», είπε η κ. Τζάκρη, «θέλουμε να ψηφίζουν όλοι οι Έλληνες του εξωτερικού, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς φίλτρα. Εσάς, αυτό που σας νοιάζει είναι να κινητοποιήσετε τους δικούς σας ψηφοφόρους και να εξαγοράσετε την εύνοια των ομογενειακών μέσων για να γλιτώσετε την επερχόμενη βέβαιη εκλογική σας συντριβή σας οπότε και αν συμβούν οι εκλογές. Η κ. Τζάκρη μίλησε για δημιουργία προγράμματος στήριξης των ομογενειακών μέσων και προσέθεσε απευθυνόμενη στην κυβέρνηση: «Τραβήξτε, επιτέλους, την κουρτίνα της υποκρισίας. Δεν κάνετε χάρη στα ομογενειακά μέσα. Αυτοί μας κάνουν χάρη που υπάρχουν και χρειάζονται τη στήριξή μας για να συνεχίσουν να υπάρχουν και πρέπει να συνεχίσουν να υπάρχουν».

Πηγή: sofokleousin.gr