Να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2020, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (www.keyd.gov.gr/covid19-gefyra/) για το Πρόγραμμα «Γέφυρα» προέτρεψε τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, ο ειδικός γραμματέας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Φώτης Κουρμούσης, σε ηλεκτρονική ημερίδα που διοργάνωσε σήμερα το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας.

Ο ειδικός γραμματέας επισήμανε ότι στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν όλα τα είδη δανείων που μπορεί να έχει λάβει ο επιχειρηματίας, είτε είναι καταναλωτικά, είτε επιχειρηματικά, για να λάβει επιδότηση έως και 90% από το κράτος, προκειμένου να εξασφαλίσει την προστασία της κύριας κατοικίας του. Απαραίτητη προϋπόθεση, είναι να αποδειχθεί με οποιοδήποτε τρόπο, ότι έχει πληγεί ο επιχειρηματίας ή κάποιο μέλος της οικογένειάς του από την πανδημία του κορονοϊού.

Μάλιστα, διευκρίνισε ότι βασική προϋπόθεση για την ένταξη στο πρόγραμμα είναι η ευνοϊκότερη μακροπρόθεσμη ρύθμιση του δανείου του επιχειρηματία. Για να υποβάλλει κάποιος αίτηση ένταξης στο πρόγραμμα, θα πρέπει ταυτόχρονα να συναινέσει στην άρση του τραπεζικού του απορρήτου.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΒΕΑ Παύλος Ραβάνης, τόνισε ότι «το κυρίαρχο θέμα αυτήν την περίοδο, μετά την λαίλαπα του κορονοϊού που κρατά όμηρο την οικονομία μας, είναι η στήριξη της μικρής επιχείρησης, η οποία αντιστέκεται σθεναρά, όλη τη μακρά αυτή περίοδο της κρίσης».

Η εικόνα αυτή, όπως διευκρίνισε ο κ. Ραβάνης, επιβεβαιώνεται και από τα στατιστικά του ΒΕΑ, καθώς το οκτάμηνο Ιανουαρίου -Αυγούστου 2020 οι νέες εγγραφές έφτασαν τις 649 (οι 332 έγιναν μεταξύ Απριλίου-Αυγούστου), ενώ οι διαγραφές στην ίδια περίοδο περιορίστηκαν στις 309, δηλαδή 40% σε σχέση με πέρυσι. «Δεν παραγνωρίζουμε βέβαια, ότι το πλήθος των επιχειρήσεων συνολικά, έχει μειωθεί σημαντικά, τα τελευταία χρόνια» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι το νέο πρόγραμμα «ΓΕΦΥΡΑ» είναι μια ασπίδα στον μικρό επιχειρηματία και την οικογένειά του.

Στην ανάγκη να δοθεί ολιγοήμερη παράταση του προγράμματος «Γέφυρα», προκειμένου να τύχουν των ευεργετημάτων του όσο περισσότεροι επιχειρηματίες γίνεται, αναφέρθηκε ο υπεύθυνος Συμβουλευτικής Υποστήριξης Επιχειρήσεων Χρήστος Λούσης, τονίζοντας παράλληλα, ότι οι γενικά οι μικρομεσαίοι με κόκκινα δάνεια, περιμένουν από τις τράπεζες να προχωρήσουν άμεσα σε ρύθμιση των οφειλών, προκειμένου να δοθεί και σε αυτούς, η δυνατότητα ένταξης και παραμονής στο πρόγραμμα επιδότησης.

e- σεμινάριο στο ΒΕΑ για την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα myDATA

Στο μεταξύ, με μεγάλη συμμετοχή επιχειρηματιών και λογιστών, πραγματοποιήθηκε χθες από το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, ενημερωτική εκδήλωση-εξ αποστάσεως σεμινάριο, με θέμα την Ηλεκτρονική Διαβίβαση Δεδομένων στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ και την συμμετοχή της ΠΟΦΕΕ, ενώ προσκεκλημένος κεντρικός ομιλητής, ήταν το εξειδικευμένο στέλεχος της ΑΑΔΕ Αντώνης Ντίνος και τη διοίκηση του επιμελητηρίου εκπροσώπησε ο αντιπρόεδρος Κώστας Δαμίγος.

Δεδομένου ότι σύμφωνα με την ΑΑΔΕ τα δύο πρώτα χρόνια 2020 και 2021 θα είναι χρόνια προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα, επιχειρείται η ενημέρωση των ΜμΕ. Όπως αναφέρθηκε, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, μπορεί να γίνει ευκαιρία για τη βελτίωση, την αυτοματοποίηση και την επιτάχυνση μιας σειράς διαδικασιών, που σχετίζονται με την τήρηση των φορολογικών υποχρεώσεων, ενώ μπορεί να μειώσει την πιθανότητα λαθών και παραλείψεων, αλλά και να βελτιώσει τον εσωτερικό έλεγχο.

Ωστόσο, η μετάβαση στο νέο σύστημα θα απαιτήσει μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά των επιχειρήσεων και όπως αναφέρθηκε, για να μπορέσει να εφαρμοστεί σωστά το μέτρο, θα πρέπει να διασφαλιστούν ορισμένες προϋποθέσεις:

  • να υπάρξει επαρκής χρόνος προσαρμογής, με δεδομένη και τη δυσμενή τρέχουσα συγκυρία. Ενδεχομένως δε, να προβλεφθούν και κάποιες ελαφρύνσεις, ώστε να αντισταθμιστεί το κόστος της συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις.
  • Η εφαρμογή του μέτρου να συνδυαστεί με την κατάργηση άλλων, παράπλευρων υποχρεώσεων για τις επιχειρήσεις, οι οποίες με το νέο καθεστώς δεν θα έχουν πλέον λόγο ύπαρξης ή χρησιμότητα για τις Αρχές. Παράδειγμα, η τήρηση συγκεντρωτικών καταστάσεων προμηθευτών-πελατών.
  • Να υπάρξουν δράσεις ενημέρωσης και καθοδήγησης προς τις επιχειρήσεις, τόσο στο στάδιο της προετοιμασίας όσο και σε αυτό της προσαρμογής.

Πηγή: sofokleousin.gr