Η πτώση των τιμών του ελαιολάδου επιστρέφει το προϊόν στο τραπέζι των Ελλήνων καταναλωτών

Η πτώση των τιμών του ελαιολάδου επιστρέφει το προϊόν στο τραπέζι των Ελλήνων καταναλωτών


Η φετινή ελαιοκομική παραγωγή αναμένεται να είναι καλύτερη από πέρυσι, γεγονός που θα επιφέρει χαμηλότερες τιμές ελαιολάδου στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του ΣΕΒΙΤΕΛ, Γιώργο Οικονόμου, η εκτίμηση για τη φετινή παραγωγή κυμαίνεται μεταξύ 220-230 χιλιάδων τόνων, κάτι που προβλέπεται να συμβάλει στην ομαλοποίηση της κατάστασης στην αγορά.

Τα τελευταία χρόνια, η κατάσταση της αγοράς είχε επιδεινωθεί εξαιτίας παραγόντων όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι ακραίες κλιματικές συνθήκες, που οδήγησαν σε ιστορικά χαμηλές παραγωγές στις χώρες της Μεσογείου και αύξησαν τις τιμές του ελαιολάδου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το ελαιόλαδο να γίνει είδος πολυτελείας για τους καταναλωτές. Ωστόσο, ο κ. Οικονόμου προεξοφλεί πως οι παραγωγές θα επανέλθουν σε “φυσιολογικά” επίπεδα και οι τιμές θα υποχωρήσουν.

Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, οι φετινές τιμές παραγωγού αναμένονται χαμηλότερες σε σύγκριση με πέρυσι, δεδομένου ότι οι ποσότητες προβλέπεται να είναι σχεδόν διπλάσιες. Οι παραγωγοί πωλούν προς 8 ευρώ το λίτρο, αλλά δεν εκτιμάται πως αυτή η τιμή θα διατηρηθεί, καθώς η αγορά χρειάζεται να ρυθμιστεί με βάση την προσφορά και τη ζήτηση. «Πέρυσι οι τιμές παραγωγού ξεπέρασαν τα 10 ευρώ και αυτό επηρεάσε τον τελικό καταναλωτή» τόνισε ο κ. Οικονόμου.

Η αύξηση των τιμών είχε ως συνέπεια πολλά νοικοκυριά να στραφούν σε φθηνότερες εναλλακτικές όπως ηλιέλαια και σπορέλαια, με αποτέλεσμα η κατανάλωση ελαιολάδου σε Ελλάδα, Ισπανία και Ιταλία να υποχωρήσει κατά 18% με 20%. Ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι αυτό οφείλεται στην αύξηση τιμής και στις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών.

Για να επανέλθει το ελληνικό ελαιόλαδο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ο κ. Οικονόμου τόνισε την ανάγκη ενημέρωσης για τα οφέλη του ελαιολάδου στην υγεία, την ενίσχυση των ελέγχων και την τυποποίηση του προϊόντος. Υπογράμμισε επίσης την αναγκαιότητα μιας εθνικής στρατηγικής για τις εξαγωγές, καθώς και την προώθηση και προβολή του ελαιολάδου, καταλήγοντας ότι όλοι θα πρέπει να συνεισφέρουν στην προσπάθεια αυτή.

Πηγή: newsbeast.gr

Similar Posts