Συνεχίζεται, με τις απαραίτητες προσαρμογές, η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Όπως ανέφερε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης κατά τη διάρκεια παρουσίασης της έκθεσης βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, για την τριετία 2019-2021 οι επενδύσεις θα ανέλθουν στα 38 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού 43 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προβλεφθεί. Διευκρίνισε ότι η προσαρμογή στο επενδυτικό πλάνο έγινε κυρίως το 2020, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας. «Έπρεπε να διαχειριστούμε μια κατάσταση πρωτοφανή και δύσκολη με κλειστό τον κλάδο HORECA και έτσι για το 2020 αναπροσαρμόσαμε τις επενδύσεις μας» ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης.

Την ίδια στιγμή, έντονος είναι ο προβληματισμός για τις ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες, μεταφορικά και ενεργειακό κόστος. Ο κ. Δανιηλίδης μιλώντας στους δημοσιογράφους αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα με τα οποία βρίσκονται πλέον αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του κλάδου σημειώνοντας ότι ασκούν τρομακτική πίεση στην δραστηριότητά τους. Όπως είπε, μέχρι στιγμής η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει απορροφήσει τις αυξήσεις προμηθευτών και σημείωσε ότι οι τιμές στα προϊόντα παραμένουν σταθερές από τον περασμένο Φεβρουάριο παρά το γεγονός ότι η φορολογία είναι πολύ υψηλή όσον αφορά στα προϊόντα μπίρας στην Ελλάδα. Ωστόσο, τόνισε ότι καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένα κόστη, ενεργειακά και πρώτων υλών συσκευασίας, θα προχωρήσει σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων της. Επίσης, διευκρίνισε, σχετικά με τις ανατιμήσεις, ότι δεν θα έχουν όλα τα προϊόντα και όλες οι συσκευασίες την ίδια αύξηση στην τελική τιμή καθώς δεν υφίστανται την ίδια επίπτωση από τις αυξήσεις στα υλικά συσκευασίας (αλουμίνιο, γυαλί κ.ά). «Αξιολογούμε προς το παρόν τα δεδομένα. Μέχρι στιγμής όλες οι αυξήσεις των προμηθευτών απορροφώνται από εμάς και ανάλογα με τις εξελίξεις, κάποια στιγμή θα προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις» ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης.

Για το 2022 εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα είναι πολύ καλύτερη χρονιά. Όπως είπε, η δυναμική που εμφανίστηκε το 2021 στην αγορά μπύρας συνολικά, μπορεί να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά ενώ στάθηκε στο γεγονός ότι η επανεκκίνηση του κλάδου HORECA, μετά τους περιορισμούς και το lockdown, στις αρχές του περασμένου Μαϊου έφερε μια «έκρηξη» ζήτησης, όχι τόσο από τουρίστες, όσο από Έλληνες καταναλωτές, η συμβολή των οποίων στην ανάπτυξη των πωλήσεων του κλάδου ήταν πολύ μεγάλη.

Παράλληλα, η εταιρεία, σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη, θα εστιάσει στην περαιτέρω ανάπτυξη νέων καινοτόμων προϊόντων, επενδύοντας κυρίως στην κατηγορία μπίρας με μηδέν αλκοόλ ενώ θα συνεχίσει με την ίδια δυναμική το πρόγραμμα προωθητικών ενεργειών.

Έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης 2019-2020

Η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, όπως αποτυπώνεται στην έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης 2019-2020, εστιάζει στους παρακάτω πυλώνες:

Προμηθευτές

Δίνεται μεγάλο βάρος στο δίκτυο των 893 προμηθευτών, το 96% των οποίων δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, με το 83% της εκτιμώμενης αξίας πληρωμών να παραμένει εντός των συνόρων της χώρας. Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της διαρκούς αναζήτησης νέων, πιο φιλικών προς το περιβάλλον συσκευασιών, η εταιρεία εστιάζει στην κυκλική οικονομία μέσω της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης, έχοντας καταφέρει το 95% των φιαλών που εμπορεύεται, να είναι επιστρεφόμενες.

Γεωργία

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεκίνησε από το 2008 να υλοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στην Ελλάδα, έχοντας κατορθώσει εδώ και πολλά χρόνια, να καλύπτει τις παραγωγικές της ανάγκες με 100% ελληνικό κριθάρι. Πραγματοποιεί επίσης σημαντικές επενδύσεις σε δράσεις έρευνας και ανάπτυξης και έχει ήδη επιτύχει το 2020 να πιστοποιήσει το 35% της συνολικής παραγόμενης ποσότητας κριθαριού, ως προϊόν ορθής γεωργικής πρακτικής.

Παραγωγή

Σε αυτό το πλαίσιο, μειώνει διαρκώς την κατανάλωση ενέργειας, επιτυγχάνοντας το 2020 έναντι του 2019, μείωση των Scope 1 εκπομπών CO2 κατά 21% (αγορά και καύση καυσίμου για τις ανάγκες μεταφοράς και αποθήκευσης) και αντίστοιχα μείωση 14,4% για τις Scope 2 (εκπομπές από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας). Επίσης, η εταιρεία ανακύκλωσε το 89% των αποβλήτων της. Την ίδια στιγμή, μείωσε τις αναλήψεις νερού κατά 21% για το 2020 σε σχέση με το 2019, αλλά και τις απορρίψεις κατά 23%. Μάλιστα, σε επίπεδο περαιτέρω ανάδειξης και έρευνας του φαινομένου της λειψυδρίας σχεδίασε και εφαρμόζει το Πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο προωθεί στην πράξη τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, προτείνοντας λύσεις για την ορθότερη διαχείριση των υδατικών πόρων στην Ελλάδα.

Μεταφορές

Η εταιρεία μειώνει σταθερά τις εκπομπές διοξειδίου μέσω της βελτιστοποίησης των πρακτικών φόρτωσης και δρομολογίων, με αποτέλεσμα το 2020 να παρατηρείται μείωση των εκπομπών διοξειδίου κατά 17% (σε σχέση με το 2019). Παράλληλα, αναβαθμίζει τα φορτηγά της με τη μετατροπή των κινητήρων τους σε συνδυασμένη κατανάλωση 20% LPG και 80% πετρελαίου – αντί αποκλειστικά πετρελαίου – ενώ γίνεται και χρήση ηλεκτρικών περονοφόρων οχημάτων στις εγκαταστάσεις της, προκειμένου να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές CO2.

Σημεία κατανάλωσης

Εδώ και μία δεκαετία η εταιρεία χρησιμοποιεί φιλικά προς το περιβάλλον, «πράσινα» ψυγεία και ψύκτες βαρελίσιας μπίρας, επιτυγχάνοντας έως και 35% μείωση στην κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά.

Εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι της εταιρείας βρίσκονται στον πυρήνα όλων των δραστηριοτήτων της ευρύτερης οικογένειας που ονομάζεται Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Η εταιρεία ενισχύει ενεργά την κουλτούρα ασφάλειας στις εγκαταστάσεις της, έχοντας καταφέρει να μη σημειωθεί κανένα ατύχημα μέσα στο 2020. Ως προς την πανδημία COVID-19, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε έγκαιρη αναπροσαρμογή ολόκληρου του μοντέλου λειτουργίας της, με πλήρη υιοθέτηση της τηλεργασίας, εκπαιδεύσεις, κ.α., με στόχο τη διασφάλιση της υγείας των εργαζομένων και των συνεργατών της. Τέλος, η εταιρεία συνεχίζει να εστιάζει σε καίρια ζητήματα όπως η παροχή ίσων ευκαιριών, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της στις αξίες της συμπερίληψης και της διαφορετικότητας, μεταξύ άλλων και με την υπογραφή το 2020 της «Χάρτας Διαφορετικότητας».

Καταναλωτές

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία αναγνωρίζει, ως κύριο μέλημά της την προώθηση της κουλτούρας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ. Η εταιρεία συνεργάζεται στενά με ομάδες και φορείς, όπως η Ένωση Μπάρμεν Ελλάδας, η ΜΚΟ «Νηφάλιοι – Στην υγειά μας» κ.α. σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά το θέμα, ενώ έχει καθιερώσει την κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ με 5 προϊόντα (ΑΜΣΤΕΛ FREE 0.0%, ΑΜΣΤΕΛ FREE LEMON 0.0%, HEINEKEN 0.0, ΑΛΦΑ Χωρίς).

Πηγή: sofokleousin.gr