Οι συνολικές πωλήσεις μπύρας στην ελληνική αγορά έπεσαν φέτος κατά 25%,λόγω της πανδημίας και των lockdown. Η κατάσταση στην αγορά παραμένει δύσκολη, αλλά οι επιχειρήσεις του κλάδου αισιοδοξούν.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα, που είναι leader του κλάδου με προϊόντα όπως οι μπύρες Amstel και Heineken, αναμένει σταδιακή ανάκαμψη των πωλήσεων την επόμενη χρονιά, που θα επιταχυνθεί τον Απρίλιο με την έναρξη της τουριστικής περιόδου – εάν βέβαια επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για ανάσχεση-αντιμετώπιση της πανδημίας μέχρι τότε.

Συνεχίζει λοιπόν τις επενδύσεις και διατηρεί αμείωτο το προσωπικό της  – σε αντίθεση με τα σχέδια του μητρικού ολλανδικού ομίλου για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας. Παράλληλα επεκτείνει τις δραστηριότητες της, αναλαμβάνοντας τη διανομή των οινοπνευματωδών προϊόντων Bacardi στην ελληνική αγορά.

Μιλώντας χθες σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, ο επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιϊας Αλ. Δανιηλίδης είπε ότι η εταιρεία του είχε μικρότερη πτώση πωλήσεων από το μέσο όρο της αγοράς, με αποτέλεσμα να διευρυνθεί το μερίδιο της. Επέτυχε μάλιστα σημαντική αύξηση πωλήσεων στο εξωτερικό, αυξάνοντας τις εξαγωγές της κατά 5%.

Οσον αφορά την επόμενη χρονιά, ο κ. Δανιηλίδης εμφανίσθηκε αισιόδοξος, τονίζοντας όμως ότι ο κλάδος δεν πρόκειται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 πριν από το τέλος του 2022. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι το 2021, από τον Απρίλιο και μετά, θα ανακάμψει υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει νέο lockdown και ο τουρισμός θα κινηθεί ανοδικά.

Πέραν των πωλήσεων στην αγορά μπύρας,στον κύκλο εργασιών θα προστεθεί την επόμενη χρονιά τα 20 εκατ. τζίρου από τα προϊόντα της Bacardi. Ο όμιλος αναλαμβάνει από την 1η Απριλίου 2021 τη διανομή αυτών των προϊόντων, που έχουν μερίδιο 11-12% στην αγοράαλκοολούχων ποτών. Η συνεργασία αυτή  αποτελεί «πρωτόγνωρο βήμα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία αλλά και για τα δεδομένα του μητρικού ομίλου», είπε ο κ. Δανιηλίδης, διευκρινίζοντας ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχει πλάνο επέκτασης στη διανομή και άλλων προϊόντων, όπως τα αναψυκτικά.

Πηγή: sofokleousin.gr