Εντός του καλοκαιριού αναμένεται η δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, αναφερόμενος στα έργα που θα αλλάξουν τις μετακινήσεις στο λεκανοπέδιο.

«Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής αναμένεται να φέρει πιο κοντά στο κέντρο της Αθήνας τους κατοίκους των περιοχών από τα Λιόσια έως τα Μέγαρα», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και πρόσθεσε ότι «θα εξασφαλίσει τη διασύνδεση περιοχών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους και ταυτόχρονα θα τις συνδέει με το αεροδρόμιο, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο».

«Τόσο η Δυτική Αττική όσο και η Δυτική Αθήνα χρειάζονται ενίσχυση ως προς τις συγκοινωνιακές υποδομές τους», τόνισε ο κ. Καραγιάννης και σε αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλει και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Η συγκεκριμένη επέκταση θα είναι το επόμενο έργο Μετρό που θα προκηρυχθεί έως το τέλος του έτους, ενώ εκτιμάται ότι η επιβατική κίνηση των τριών νέων σταθμών θα ανέρχεται συνολικά σε 51.000 επιβάτες ημερησίως.

Ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι στις αρχές του Σεπτεμβρίου θα δοθεί στο επιβατικό κοινό η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά.

«Θα καταφέρουμε έτσι να συνδέσουμε το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας» ανέφερε, προσθέτοντας ότι «ο Πειραιάς θα αναδειχθεί σε συγκοινωνιακό κόμβο καθώς θα εξυπηρετείται από Τραμ, Μετρό, ενώ γίνεται αναμόρφωση και των λεωφορειακών γραμμών».

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στο «ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική» έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και ολοκλήρωσης του Κόμβου Σκαραμαγκά, καθώς θα αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη λεωφόρο Σχιστού και την λεωφόρο Αθηνών.

Γραμμή 4 του Μετρό: Ανοίγουν όλα τα εργοτάξια και στους 15 σταθμούς

Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης μίλησε για το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής που υλοποιείται και αφορά τη νέα Γραμμή του Μετρό.

«Στη Γραμμή 4 ανοίγουν όλα τα εργοτάξια και στους 15 σταθμούς, στην Αθήνα και τους όμορους δήμους. Πρόκειται για μία νέα γραμμή που θα αλλάξει όλες τις μετακινήσεις» εξήγησε. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή από το Άλσος Βεΐκου έως το Γουδή θα καλύπτεται σε 17,5 λεπτά.

Η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό υποδομών: δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανισμούς, υπουργεία, μουσεία. Ενδεικτικά ως προς τις αποστάσεις, 14 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή Άλσος Βεΐκου-Πανεπιστημιούπολη, 5 λεπτά θα διαρκεί η διαδρομή Άλσος Βεΐκου-Δικαστήρια.

Απαντώντας στην ανησυχία για την ταλαιπωρία από τις εργασίες ειδικά στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «έχει υπάρξει χωροθέτηση για τα σημεία που θα σκάψουμε, η όχληση θα είναι η μικρότερη δυνατή». Πρόσθεσε δε, ότι «ειδικά οι πυκνοκατοικημένες περιοχές έχουν περισσότερο ανάγκη το Μετρό».

Σχετικά με το ενδεχόμενο καθυστερήσεων από την εύρεση αρχαίων κατά τις εργασίες, ο υφυπουργός Υποδομών αφού τόνισε ότι υπάρχει στενή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, υπογράμμισε πως «πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη μας». Έκανε γνωστό ότι «έχουν γίνει πρώιμες ανασκαφές και δεν θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα».

Για τον σταθμό στα Εξάρχεια

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις για τον επικείμενο σταθμό του Μετρό στην πλατεία Εξαρχείων, ο κ. Καραγιάννης έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα: «Δεν θα αφήσουμε καμία περιοχή στο σκοτάδι, κανένα άβατο, όπως έχουν πει άλλωστε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο υπουργός Κώστας Καραμανλής».

Υπενθύμισε, μάλιστα, ότι η χωροθέτηση έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και σημείωσε πως «όσες περιοχές, όπως η Αγία Παρασκευή δεν άφησαν να γίνει σταθμός Μετρό εξαιτίας μικροσυμφερόντων, σήμερα παρακαλούν».

«Δεν μπορούν να ταλαιπωρούνται 4,5 εκατομμύρια κάτοικοι εξαιτίας κάποιων συλλογικοτήτων» ανέφερε.

 «Θα αυξήσουμε τα δέντρα που υπάρχουν»

Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη μνεία στα οφέλη για το περιβάλλον από τη νέα γραμμή Μετρό, το οποίο είναι «κατ’ εξοχήν φιλοπεριβαλλοντικό μέσο».

Συνολικά εκτιμάται ότι θα μετακινούνται με το μέσο αυτό περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως -125.000 από αυτούς θα είναι εργαζόμενοι, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως.

  Επιπλέον, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, «υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων για να αυξήσουμε τα δέντρα που υπάρχουν και να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Έτσι, θα φυτέψουμε 3.000 νέα δέντρα, ενώ τα υπάρχοντα που απομακρύνονται λόγω εργασιών θα αποκατασταθούν σε ένα ποσοστό 70%».

Οι παρεμβάσεις που διασφαλίζουν τα έργα

Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης ανέλυσε τα μέτρα και τις μεταρρυθμίσεις που έγιναν από το υπουργείο προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη αύξηση στις τιμές των υλικών και να διασφαλιστεί η συνέχιση των έργων.

Η παρέμβαση του υπουργείου υπήρξε έγκαιρη, ενώ θεσμικές πρωτοβουλίες προηγήθηκαν της κρίσης.

Ήδη, πριν τις ανατιμήσεις που επέφερε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, «είχαμε αλλάξει τον νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις μειώνοντας τις υψηλές εκπτώσεις που σήμερα δημιουργούν πρόβλημα. Επίσης, στα τέλη του 2021 προχωρήσαμε στην έκδοση συντελεστών αναθεώρησης για τα πιο βασικά υλικά που χρησιμοποιούνται στις κατασκευές και αφορούν περισσότερες από 500 εργασίες» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Πιο πρόσφατη πρωτοβουλία ήταν η νομοθετική ρύθμιση η οποία προβλέπει:

* Τιμολόγηση ασφάλτου, PVC και πολυαιθυλενίου με απολογιστικό τρόπο

* Θέσπιση πριμ έγκαιρης ολοκλήρωσης έργων

* Επιμήκυνση των προθεσμιών εκτέλεσης των έργων έως 6 μήνες

* Ενεργοποίηση επιτροπής διαπίστωσης τιμών δημόσιων έργων.

Καταλήγοντας ο κ. Καραγιάννης τόνισε: «Η επένδυση στις Υποδομές αποτελεί επένδυση στο αύριο της χώρας και είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη». Για τον λόγο αυτό υπήρξε έγκαιρη παρέμβαση με ένα μίγμα προτάσεων που «δεν επιβαρύνει τον προϋπολογισμό και διασφαλίζει ότι θα προχωρήσουν τα έργα».

Πηγή: sofokleousin.gr