Οι βασικοί παράγοντες για τη βελτίωση των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών και τη δημιουργία εξυπνότερων και αποδοτικότερων πόλεων ήταν το αντικείμενο της έρευνας της Visa σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Όπως επισημαίνει η Ανδριάνα Παππά, επικεφαλής της Visa Greece: παντού στον κόσμο, οι καταναλωτές επιζητούν γρήγορες και εύκολες πληρωμές – είτε βρίσκονται σε κάποιο κατάστημα, αγοράζουν κάτι στο διαδίκτυο είτε όταν μετακινούνται. «Στη Visa, φέρνουμε στους οργανισμούς συγκοινωνιών ένα παγκόσμιο ενοποιημένο πλαίσιο επιτρέποντας την αγορά εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανέπαφα. Υποστηρίζουμε θερμά την ιδέα να δούμε ένα παρόμοιο σύστημα στην Αθήνα, για δύο λόγους: την ευκολία που θα προσέφερε στους ταξιδιώτες και την αξία που θα προσθέσει στην πόλη ως τουριστικό προορισμό. Είμαστε πρόθυμοι να μοιραστούμε την παγκόσμια και ευρωπαϊκή εμπειρία μας με τις ελληνικούς τοπικούς φορείς και οργανισμούς συγκοινωνιών”, πρόσθεσε.

Η έρευνα αντικατοπτρίζει τις απαντήσεις 1.219 καταναλωτών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και εντόπισε σημαντικά στοιχεία και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, όπως:

Βασικές τάσεις

Το 80% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις τους, με το να 51% δηλώνει ότι τα τελευταία 5 χρόνια έχει αυξηθεί ο αριθμός των μετακινήσεων που πραγματοποιεί. Το 39% αναμένει περαιτέρω αύξηση μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Τέσσερεις στους 5 ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μεταβούν στη δουλειά, στο σχολείο και το πανεπιστήμιο, αν και το ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο παραμένει το δημοφιλέστερο μέσο (56%).

Το 78% των ερωτηθέντων πιθανώς θα χρησιμοποιούσαν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες αν υπήρχε μια εφαρμογή (app) για τον σχεδιασμό και την πληρωμή του κόστους της διαδρομής, για το σύνολο των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Η μέση χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών θα αυξανόταν κατά 27% εάν ήταν ευκολότερος ο τρόπος πληρωμής του κομίστρου. Το 72% τον ερωτηθέντων θεωρεί απογοητευτική την αναμονή σε μεγάλες ουρές για την αγορά εισιτηρίου.

Το 51% έχει διαπιστώσει αύξηση του χρόνου που απαιτείται για τις μετακινήσεις τους τα τελευταία 5 χρόνια, ενώ το 35% αναμένει ότι θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα 5 χρόνια.

Οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς προς την εργασία, το σχολείο και το πανεπιστήμιο, απαιτούν τον υψηλότερο συνολικό μέσο εβδομαδιαίο χρόνο με 4 ώρες 26 λεπτά.

Οι μετακινήσεις με τα δημόσια μέσα συγκοινωνίας προς την εργασία, το σχολείο, το πανεπιστήμιο απαιτούν τον περισσότερο χρόνο κατά μέσο όρο εβδομαδιαίως, δηλαδή 4 ώρες και 26 λεπτά.

H πληρωμή με μετρητά (49%) είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος αγοράς εισιτήριου, ενώ μόνο 2,1 στους 5 ερωτηθέντες χρησιμοποιούν προπληρωμένη κάρτα (42%).

Πηγή: sofokleousin.gr