Ο Οκτώβριος μας θυμίζει την ιστορία του θρυλικού Οριάν Εξπρές, της ταχείας που συνδέει την Ευρώπη με την Κωνσταντινούπολη. Το τρένο αυτό, γνωστό και ως «το τρένο της Σταμπουλ», ξεκινούσε από το Παρίσι και κάλυπτε μια διαδρομή 2.740 χιλιομέτρων, προσφέροντας πολυτελείς ανέσεις στους επιβάτες. Το 1919, η Compagnie Internationale des Wagon-Lits εισήγαγε το Simplon Orient Express, το οποίο έφτανε μέχρι την Αθήνα, επεκτείνοντας τη χλιδή και τη μοναδικότητα που χαρακτήριζε τα βαγόνια της.
Η Κλαύδια Μάμαλη, μία από τις παλαιότερες υπαλλήλους της Compagnie Internationale de Wagon-Lits στην Ελλάδα, συνάντησε το Newsbeast και μοιράστηκε τις αναμνήσεις της. Ανέφερε ότι προσλήφθηκε το 1973 και εργάστηκε για σαράντα χρόνια στην εταιρεία, προσφέροντας υπηρεσίες στους επιβάτες σε δρομολόγια από την Αθήνα για Θεσσαλονίκη, Μόναχο, Βενετία και Σόφια. Ο τομέας του τουρισμού της εταιρείας, που διατηρούσε ένα τουριστικό πρακτορείο στην πλατεία Συντάγματος, ήταν επίσης σημαντικός για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Η εταιρεία φρόντισε για τις συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων. Είχε μια παράδοση υποστήριξης στους εργαζομένους της, με διαμερισμό κερδών και επιβραβεύσεις για τις μακροχρόνιες υπηρεσίες τους. Η Κλαύδια μοιράστηκε πως ποτέ δεν είχε απεργήσει κατά τα σαράντα χρόνια εργασία της εκεί, εκτός από τις περιπτώσεις απεργίας των μηχανοδηγών.
Τα βαγόνια-κλινάμαξες και τα wagon-restaurants της Compagnie διεθνώς είχαν μοναδικά σχεδιασμένα εσωτερικά. Ωστόσο, μετά την πώλησή τους στον ΟΣΕ το 1973, η συντήρησή τους δικαιολογούσε ανησυχία, καθώς πολλά από τα αντικείμενα που τα κοσμούσαν χάθηκαν. Όπως περιγράφει η Κλαύδια, οι περιπέτειες και οι αναμνήσεις από την εποχή αυτή είναι πολλές και γεμάτες ενδιαφέρον.
Η δεκαετία του 1960 έφερε μεγάλες αλλαγές και στις παροχές και στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Ο αρχαίος πολιτισμός των επιβατικών σιδηροδρόμων και των κλινάμαξών, ωστόσο, κρατά ζωντανές τις αναμνήσεις ενός ύψιστου επιπέδου εξυπηρέτησης που δύσκολα μπορεί να επαναληφθεί σήμερα. Καθώς το τρένο και οι σιδηρόδρομοι αντιμετωπίζουν περαιτέρω προκλήσεις, η ιστορία αυτών των ταξιδιών παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Πηγή: newsbeast.gr