Δεμένα για 48 ώρες θα παραμείνουν στις 22 και 23 Οκτωβρίου τα πλοία στα λιμάνια, λόγω της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Τα μέλη της Ομοσπονδίας διεκδικούν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025 στην ακτοπλοΐα, με αυξήσεις 12%.
Η ΠΝΟ απαιτεί την κατάργηση του Ν.41/50 και την άμεση τροποποίηση του άρθρου που αφορά την τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ και Ταχυπλόων Πλοίων. Ζητεί επίσης την επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης. Επισημαίνεται ότι η έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και τον Υπουργό δεν μπορεί να γίνει χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας.
Η ΠΝΟ αναφέρει ότι η υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, καθώς και τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κράτος για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, δεν μπορεί να αγνοηθεί. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι παραβιάσεις στα πλοία σε βάρος των Ναυτεργατών συνεχίζονται, ακόμα και στα ελάχιστα δικαιώματα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία.
Από την πλευρά της, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας προγραμματίζει 24ωρη απεργία στις 23 Οκτωβρίου και απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα. Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης και αποζημιώσεις για τους μισθούς τους, οι οποίοι έχουν υποστεί μείωση σχεδόν 60% στην αγοραστική τους δύναμη. Σημειώνουν ότι με τον εισαγωγικό μισθό να είναι μόλις 776 ευρώ, οι συνθήκες είναι απαράδεκτες.
Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών περιλαμβάνουν την επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού, την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για ολόκληρο τον κλάδο, και την εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Απαιτούν επίσης 9μηνη άδεια ανατροφής για τις/τους αναπληρώτριες/τές και την εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Εκφράζουν την αντίθεσή τους στις συμπτύξεις τμημάτων και ζητούν χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Πηγή: newsbeast.gr