Τη θετική της γνώμη διατύπωσε κατά πλειοψηφία η αρμόδια επιτροπή της Βουλής, για την καταλληλότητα των προταθέντων από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, για τις θέσεις του προέδρου, του αντιπροέδρου και και των μελών της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Πρόκειται για τους Απόστολο Παπαποστόλου, Νικόλαο Ατταλιώτη, Παναγιώτη Αγουρογιάννη, Παναγιώτη Κουφό, Διονύσιο Πολέμη, Φίλιππο Καμπούρη, Παρασκευά Μακρίδη, Πέτρο Σταύρου και Γεώργιο Κουμπαράκη, οι οποίοι εγκρίθηκαν για τις αντίστοιχες θέσεις της Αρχής, με τη θετική γνώμη των βουλευτών της ΝΔ και αρνητική, αυτή του ΣΥΡΙΖΑ, του Κινήματος Αλλαγής και της Ελληνικής Λύσης, ενώ “παρών” δήλωσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ και του ΜέΡΑ25.

Η πρόταση της κυβέρνησης βασίζεται στην αξιοσύνη, την επιστημοσύνη και τις γνώσεις τους να ανταποκριθούν στο πολυποίκιλο και δύσκολο αντικείμενο της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, είπε ο παριστάμενος υπουργός Ναυτιλίας απαντώντας στην κριτική των βουλευτών που εξέφρασαν αρνητική γνώμη, με αιχμή την ιδεολογική ταύτιση των προτεινόμενων, με το κυβερνών κόμμα.

Η ουσία της συζήτησης είναι να δούμε τα προσόντα των συγκεκριμένων, οι οποίοι θα κριθούν στην πράξη, είπε ο κ. Πλακιωτάκης. Νωρίτερα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Σαντορινιός, είχε επικρίνει την κυβέρνηση ότι μετέτρεψε τη ρυθμιστική αρχή, από ανεξάρτητη αρχή σε γνωμοδοτικό όργανο του υπουργού, ενώ ο συνάδελφός του Θ. Δρίτσας, είχε πει ότι αποτελεί πρόβλημα του υπουργού ότι οι προταθέντες είναι “όλοι ή περίπου όλοι στελέχη της ΟΝΝΕΔ”.  
 
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Χ. Καστανίδης είπε ότι οι προταθέντες είναι κομματικές επιλογές και ότι υπήρξαν συνεργάτες βουλευτών, σύμβουλοι δημάρχων, και τοποθετημένοι από την κυβέρνηση σε διάφορες θέσεις, πριν τοποθετηθούν στη ΡΑΛ.

Η βουλευτής του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, είπε ότι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων είναι εργαλείο για την επίβλεψη της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών και υλοποιεί την ευρωκοινωτική νομοθεσία απελευθέρωσης των λιμένων. Διαφωνούμε με την ύπαρξη της Αρχής, ωστόσο για τη σύνθεσή της εκφραζόμαστε με το “παρών” είπε η κα Μανωλάκου.

Λέω μπράβο στα βιογραφικά τους, αλλά πως μπορεί να είναι ανεξάρτητος ο πρόεδρος της ΡΑΛ όταν ήταν, και είναι, άνθρωπος της ΝΔ; αναρωτήθηκε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Α. Μυλωνάκης.

Για προσπάθεια ενοχοποίησης της πολιτικής ταυτότητας έκανε λόγο σε παρέμβασή του ο βουλευτής της ΝΔ, Ευρ. Στυλιανίδης. Τους ενοχοποιεί το γεγονός ότι είχαν το θάρρος να ασχοληθούν με τα κοινά; ρώτησε ο κ. Στυλιανίδης τονίζοντας ότι “η ανεξαρτησία, από το Σύνταγμα τεκμαίρεται κατά την άσκηση των καθηκόντων”.

Απαντώντας στην κριτική, ο υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι μια απλή αντιπαραβολή των βιογραφικών της Ρυθμιστικής Αρχής επί ΣΥΡΙΖΑ, με τη σημερινή, είναι ξεκάθαρη. Είχατε φτάσει στο σημείο να έχετε δύο τραπεζικά στελέχη, έναν φυσικό, έναν πρώην επιστημονικό συνεργάτη υπουργού Ναυτιλίας που παραιτήθηκε, και ανέλαβε Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, είπε ο κ. Πλακιωτάκης, με τον κ. Σαντορινιό να αναφέρει ότι ο συγκεκριμένος συνεργάτης είχε διδακτορικό στα λιμάνια. Παράλληλα, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε, ότι οι όποιες αλλαγές στις αρμοδιότητες της ΡΑΛ έγιναν για να αντιμετωπιστούν επικαλύψεις με άλλες αρχές, όπως αυτή της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Τέλος, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις τοποθετήσεις των βουλευτών της συμπολίτευσης, Στ. Κελέτση, για τις εξελίξεις στον λιμένα Αλεξανδρούπολης, και Χρ. Μπουκώρου, που τάχθηκε κατά της τμηματικής παραχώρησης του λιμένα Βόλου. Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη τέσσερις διεθνείς διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας, είπε ο κ. Πλακιωτάκης: Ήδη οι τρεις από αυτούς βρίσκονται στη δεύτερη τους φάση. Στον λιμένα Καβάλας έχουμε ανακήρυξη του προτιμητέου αναδόχου για την υπο-παραχώρηση του συγκεκριμένου εμπορικού λιμένα. Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών και η ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή θα γίνει μέσα στον Ιούλιο, ενώ μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση στον νέο ανάδοχο. Για το λιμάνι του Βόλου, ο κ. Πλακιωτάκης ξεκαθάρισε ότι “προφανώς και θα προχωρήσουμε στην αξιοποίησή του […] Θα τρέξουν οι διαδικασίες παραχώρησης, όπως βεβαίως και για τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια”.
 

Πηγή: sofokleousin.gr