Εντυπωσιακή αύξηση κατά 134% κατέγραψαν οι καταγγελίες που δέχτηκε η Ανοιχτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο SafeLine.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, κατά τη διάρκεια του διμήνου που διήρκησε το lockdown, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τους μήνες Απρίλιο-Μάιο του 2019 η γραμμή είχε δεχτεί 855 αναφορές, αριθμός που εκτινάχθηκε στις 2.000 αναφορές κατά την αντίστοιχη περίοδο του lockdown. Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, η πλειονότητα των αναφορών αφορούσαν διαδικτυακές αγορές όπου τις περισσότερες φορές οι καταγγέλλοντες δεν παρέλαβαν ποτέ το προϊόν παραγγελίας τους ή το προϊόν που παρέλαβαν δεν ανταποκρινόταν στον προϊόν που είχαν επιλέξει.

Πολλά περιστατικά επίσης αφορούσαν στο ότι δεν τηρούνταν οι όροι επιστροφής χρημάτων ή αλλαγής προϊόντων. ‘Αλλες καταγγελίες αφορούσαν περιστατικά όπου, κατόπιν πληρωμής, αναγραφόταν στην ιστοσελίδα ότι το tracking number της παραγγελίας είναι προσωρινώς μη διαθέσιμο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, οι καταγγέλλοντες συμπερασματικά -καθώς η πλειονότητα των καταγγελιών στη SafeLine υποβάλλονται ανώνυμα- είναι ενήλικες οι οποίοι είτε ζητούν τρόπο να αποζημιωθούν είτε να πάρουν πίσω τα χρήματά τους, είτε ζητούν να αφαιρεθούν από το διαδίκτυο οι εν λόγω ιστοσελίδες/διαφημίσεις προκειμένου να μην υπάρξουν περισσότερα μελλοντικά θύματα.

Πηγή: sofokleousin.gr